Telefon: (+40) 0371.368.630 / (+40) 0737.965.110        Email: office@greenacademy.ro

Proiecte

Acasa ❭❭ Proiecte

Proiectele Green Academy

Proiectele si campaniile noastre de mediu ne caracterizeaza, avand ca scop:

  • Propagarea si replicarea campaniilor comunitare cu impact in societate, incorporand participarea partilor interesate.
  • Facilitarea practicilor responsabile pentru mediul inconjurator.
  • Incurajarea metodelor de educatie sustenabila, responsabilitate sociala, cunostinte ecologice in randul tinerei generatii si constientizarea acestora asupra importantei mediului inconjurator.

Proiecte si campanii implementate:

A) CAMPANIA PLATA CU PET-UL IN PARTENERIAT CU CARREFOUR ROMANIA

Persoanele care au returnat ambalaje din plastic goale, au putut sa achizitioneze fructe si legume, in schimbul acestora. Initiativa face parte din programul de economie circulara adresat reducerii cantitatii de ambalaje din plastic "Punem pret pe plastic".

Aceasta campanie s-a desfasurat in Bucuresti, Oradea, Timisoara, Cluj, Constanta si Buzau, in perioada 10 octombrie - 17 noiembrie.

Sustenabilitatea unei astfel de actiuni a fost testata si validata printr-un program pilot in Bucuresti, prin care au fost colectate peste 7.5 tone de PET-uri, fiind livrate persoanelor care s-au conformat actiunii peste 2 tone de legume si fructe din productia interna a Romaniei.

Au fost stranse peste 230.000 de recipiente PET, care au devenit moneda de schimb pentru 45 de tone de fructe si legume romanesti.

Aceasta campanie este un bun exemplu ca locuitorii pot adopta un comportament responsabil si pot recicla daca li se ofera oportunitatea.

B) CAMPANIA "ALEGE ASUMAT UN ORAS CURAT" IN PARTENERIAT CU BRITISH AMERICAN TOBACCO (BAT) SI PRIMARIA SECTORULUI 3

Fumatorii au fost invitati sa-si arunce chistoacele de tigara in scrumiere de exterior speciale si astfel sa voteze pentru lucruri inedite ca "pizza sau hamburger?", "mare sau munte?", "rock sau jazz?".

300 de scrumiere au fost amplasate in puncte cu circulatie intensa din sectorul 3, urmand ca in viitor campania sa fie dezvoltata si in alte zone. Mucurile de tigara sunt colectate selectiv si valorificate energetic, o premiera in Romania. Programul pilot se desfasoara in Sectorul 3 al Capitalei.

Campania "ALEGE ASUMAT UN ORAS CURAT" subliniaza atat importanta alegerilor informate si asumate cat si impactul pe care acestea il au asupra mediului si comunitatii.

Valorificarea energetica a chistoacelor este o tehnologie dezvoltata recent, cu exemple de succes in state precum Canada si Statele Unite ale Americii, dar si in cateva state din Europa precum Franta, Germania sau Marea Britanie. Preocuparea in acest domeniu reflecta nevoia reducerii impactului asupra mediului si importanta dezvoltarii sustenabile a comunitatilor.

500.000 de mucuri de tigara au fost colectate in primele doua luni de la debutul programului pilot al campaniei "Alege asumat un ora? curat",

Campania demarata de BAT alaturi de Primaria Sectorului 3 si de Green Academy are rolul de a deveni un reper pentru demersuri similare in alte zone ale Bucurestiului si in alte orase, dar si in privinta constientizarii la nivel individual a impactului pe care alegerile noastre le au asupra mediului si a comunitatii in care traim.

C) CAMPANIA "DUPA NOI, STRANGEM TOT NOI", PENTRU UN BUCUREsTI MAI CURAT - AMPLASARE RECIPIENTE BIG BELLY SMART CITY

Alaturi de Coca-Cola HBC Romania si Primaria Sectorului 3 - prin Directia Generala de Salubritate au fost instalate, in luna februarie 2019, 30 de containere inteligente de tip Big Belly in zona centrala a Capitalei, in cadrul programului de incurajare a colectarii selective "Dupa noi, strangem tot noi".

Big Belly este unul dintre cele mai inovatoare sisteme de colectare selectiva a deseurilor, implementat cu succes in multe dintre tarile Uniunii Europene. Unul dintre principalele sale avantaje este acela ca include un sistem inteligent de compactare a deseurilor, alimentat cu energie solara, prin panouri fotovoltaice, ceea ce creste capacitatea de stocare a acestor containere, ele ajungand sa poata colecta o cantitate de 5 ori mai mare decat volumul lor.

Rezultatul direct este eficientizarea spatiului folosit pentru colectarea separata, dar si reducerea numarului de colectari efective: in timp ce un container clasic are nevoie sa fie golit, in medie, de pana la 5 ori pe zi, un container Big Belly are nevoie de o singura colectare la 10 zile.

In cazul de fata, numarul de colectari a deseurilor din zona vizata a fost eficientizat cu 94%. S-au redus, astfel, inclusiv emisiile de CO2 si cantitatea de combustibil consumata in procesul de colectare.

In decursul anului 2019, prin reteaua Big Belly, au fost colectate peste 45 tone de materiale reciclabile, ceea ce arata ca o infrastructura de acest gen motiveaza consumatorii sa se implice in initiativele de colectare selectiva.
90%
din sticlele noi pot rezulta din sticla revalorificata
250
de milioane de copaci ar fi salvati anual prin reciclarea ziarelor
1
kg de aluminiu reciclat salveaza 8 kg de bauxita, 4 kg de chimicale si 14 kWh de electricitate
1
tona de hartie reciclata poate salva: 17 copaci, 380 l de ulei, 4.000 de KW energie, 7.000 l de apa